Friday 27 September 2013

Masalah Jerawat??

Norry pasti ramai antara kita yang mengalami masalah jerawat tidak kira usia, lelaki atau perempuan..
Norry sendiri pun sebelum makan suplemen shaklee ni memang ada masalah jerawat. Pelbagai produk sudah dicuba, sehingga pernah berjumpa dengan pakar dermatologist. Ubat yang doktor bagi hanya mampu hilangkan jerawat untuk sementara waktu sahaja. Selepas sebulan, jerawat muncul kembali.

Akhirnya setelah Norry cuba suplemen shaklee selama 2 bulan, alhamdulillah nampak ada perubahan. Jerawat sudah berkurangan dan kalau ada pun hanya sebiji dua. Jika anda menghadapi masalah yang sama norry syorkan amalkan suplemen ni setiap hari : GLA (Asid Linolenik Gama) bersama dengan vita-C, Vitalea (multivitamin), alfafa dan ESP ( Energizing Soy Protien)



GLA (Asid Linolenik Gama) merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega -6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA digunakan oleh ramai wanita untuk  memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.

GLA juga berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Ia sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat, masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan GLA shaklee adalah ia mengandungi vitamin E yang asli.




Satu lagi vitamin yang norry ingin highlight di sini adalah ESP ( Energizing Soy Protien).

Apa itu ESP? ESP Soy Protien Isolate Powder merupakan sumber protien biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.


  • Protien berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protien soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.
  • Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal
  • Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.
ESP sangat bagus dijadikan minuman setiap hari kerana ia dapat memberi tenaga yang berpanjangan. Anda akan merasa cergas bertenaga sepanjang hari.

Kepada ibu-ibu mengandung digalakkan minum ESP kerana selain dari memberi tenaga ketika mengalami alahan ia juga dapat membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ-organ bayi.

Kesan dari pengambilan ESP ini juga dapat dilihat pada kulit..kulit wajah akan kelihatan lebih muda, licin dan halus.


Jika anda berminat untuk mendapatkan produk shaklee dengan harga yang istimewa sila hubungi saya :

Noriah Idris (norry)
Shaklee Independent Distributor
ID no: 867045
012-6656843
norryidris@gmail.com

No comments:

Post a Comment